Lectia copilului despre sex (nu, adulti, nu va speriati! Ma cunoasteti doar)

(Am primit un email de la prietena din Canada. Un email de ingrijorare maxima si de protest impotriva deciziilor guvernului Canadei cu privire la educatia sexuala in scoli. M-a facut sa ma gandesc … Eu cum as preda copiilor mei acest subiect? Si daca reusesc sa predau corect, si daca ei inteleg complet, atunci nu mai am pentru ce sa imi fac griji in legatura cu ce li se va zice la scoala. Frica nu a adus niciodata ceva bun. Deoarece copiii care inteleg, ei nu mai pleaca urechea la nebunia lumii. Ei la scoala vor preda intelegerea lor celor dispusi sa auda. Nicidecum sa asculte.)

Sex. Ce cuvant compromitator! Acest simplu mic cuvant, atata obscenitate, atata profanare, atata indolenta, un urias tabuu. Si totusi viata ar inceta sa existe fara actul descris, nu-i asa, adulti? Si nu doar viata omului, Viata ca si existenta, stare de a fi (ceea ce nu e posibil, desigur, slava Domnului). Cine-i de vina ca acest fenomen pur, atotprezent in natura si in univers, fara de care totul ar reveni la nefiinta, cine-i de vina ca a fost asociat cu cele mai nastrusnice imaginatii omenesti fara sens? Dar cine intra in joc cu nebunii, cine altul decat un nebun? 
Sa revenim la realitate! 
Si ca sa scapam de conotatiile nedorite, haideti sa ii gasim sinonime cuvantului sex. Dar nu sinonime pentru sensul lui restrans si compromis, ci pentru sensul lui general, larg si pur.
Uniune, conectare, combinare, impartasire, asociere, imbinare, comunicare, … poate chiar … iubire. Ah, iubirea, acest mister! Bucurie. Desi multi adulti sunt infricosati de tot ce e mare, atotprezent si mai ales nevazut, copiii nu sunt. Dimpotriva. Copiii vor doar adevar. Mare si intreg, … ca universul.  
Copii, haideti sa gasim cat mai multe exemple de iubire in natura si in univers!
Incep eu …
Soarele iubeste pamantul. Ce am fi fara iubirea soarelui? 
Albina iubeste floarea. Ce am fi fara iubirea albinei?
Pamantul iubeste natura. Ce am fi fara iubirea pamantului?
Apa iubeste curgerea. Ce ne-am face fara curgerea apei?
Focul iubeste dezintegrarea. Cat gunoi s-ar aduna fara dezintegrarea focului?
Cerul iubeste stelele. Cum ar straluci stelele fara iubirea cerului?
Luna, si ea iubeste pamantul. Dar luna iubeste si oceanul.
Si vantul iubeste florile. Dar vantul iubeste si pomii, si stancile, si apa, si parul lung al fetelor. 
Apa iubeste pietrele, nisipul, radacinile, sangele.
Talpa mea iubeste nisipul plajei, iarba moale si animalele ce si-au daruit pielea.
Pielea mea iubeste inul, bumbacul, viermii de matase, petrolul din hainele mele.
Gura mea si corpul meu iubeste pomii fructiferi, plantele si animalele din hrana mea.
Urechile mele iubesc pasarile, marea, vantul, bataile inimii si cuvintele izvorate din bucurie, din intelegere completa.
Degetele mele iubesc scoicile, pietricele albe si netede, formele geometrice, parul lung si pielea catifelata. 
Ochii mei iubesc lumina cu toate culorile ei, din lume si din pietre, dar mai ales lumina sufletului din ochii tai calzi.
Baiatul puternic, indraznet, inteligent iubeste fragilitatea, nesiguranta, calmul si emotia fetei cu parul lung, ochi calzi si piele catifelata. 
Fata iubeste cuvintele, pietrele stralucitoare, si lumina sufletului din ochii baiatului.
Degetele iubesc pielea, dar si buzele iubesc pielea.
Pielea iubeste degetele, dar pielea iubeste si respiratia.
Urechile iubesc cuvintele, vocea dar si bataile inimii. 
Parul iubeste si vantul si degetele.
Bebelusul iubeste laptele, pielea calda, bataile inimii si glasul mamei.
Tata iubeste sa gandesca si sa construiasca. 
Mama iubeste sa ingrijeasca si sa creasca. 
Copilul iubeste jocul, natura, descoperirea.
Planetele iubesc stelele, galaxiile iubesc si planetele si stelele. 
Universul iubeste galaxiile.
Viata iubeste totul.
…..
Haideti, mai ziceti si voi!
Cuvantul cheie e … Bucuria!
P. S. Adulti, nu incercati sa transmiteti copiilor nebunia voastra. E o pierdere de vreme. Ei sunt intelepti acum, mai intelepti decat stiti voi. Ei nu va vor accepta niciodata nebunia.


Andreea Garden

2 mai 2015, Medias 

 

Photo from http://m.flikie.com/33575495/sneaking-a-kiss.html?skey=kiss

Lasă un răspuns

