1001 cai catre suflet

Fiindca am decis ca numai sufletul poate cunoaste iubirea, bucuria si pacea autentica, am decis ca vreau sa imi cunosc sufletul.
Nu vreau sa il inteleg cu mintea, din afara lui, ca pe un obiect de studiu. Nu ar fi posibil. Vreau sa il cunosc din interior. Sa fiu El, Sufletul meu.
Asa ca imi pun mintea sa sada cuminte in casuta ei de pamant ce si-a construit-o, numita eul-trup, si toata atentia constiintei mele o ofer Sufletului meu. Toata!
Pasesc afara, in Natura perfecta. Privesc de aproape firul de iarba si ma oglindesc in bobul lui de roua ce-i atarna suspendat de varf. Iata-ma! Ce creatie a Naturii sunt si eu! Si eu fac parte din cercul vesnic al Vietii. Nu poate fi vorba de a-mi face eu viata, sau de a mi castiga supravietuirea. Sunt viata! Viata niciodata nu ma dezice. Cum s-ar putea dezice Viata pe ea insasi?
Simt gandul ierbii: „Sa cresc verde. Sa ma multiplic. Apa, pamantul si soarele imi dau tot ce am nevoie. Sunt viata!”
Gandul privighetorii: „Sa ma inalt si sa cant. Sunt viata!”
Norii vin si trec. Albi, imi plac. Negri, nu. Dar atat albi cat si negri, vin si trec. Ei sunt gandurile mele. Doar albastrul cerului ramane. El niciodata nu se schimba sau dispare. E mereu acolo, dincolo de nori, stralucind fara rusine sau mandrie. „Astfel vreau sa fiu si eu” sopteste sufletul meu. Un spatiu larg albastru si curat, unde orice fel de nor e binevenit si … Plecat. A fi spatiu e cel mai bine. Esti infinit, dar ii cuprinzi pe toti si pe toate in tine: atomi, fire de nisip, furnici, oameni, orase, munti, oceane, planete si galaxii.
Culori. Muzica. Forme. 1001 de cai de a deveni propriu-ti Suflet.
Oamenii. Ei sunt tot Suflet spatios. Ei sunt tot Cer albastru curat. Toti si fiecare in parte. Nici o separare intre Sufletul meu si al lor nu exista. Suntem toti un singur Suflet Mare! Mare de tot!

20131019-133336.jpg

Lasă un răspuns

