Cătălin – partea 4

Iubirea, fie e desăvârșită, fie nu e deloc.

~

„Credeam că stăpânesc arta de a fii fericită. O fată singură pe o bancă de frunze galbene, în parc. Iubesc frunzele galbene. Iubesc parcurile. Iubesc toamna. Iubesc pe cel ce va veni și va trezi frunzele sub pașii lui tăcuți și liniștiți. Pe acela pe care îl aștept. Numai el poate fi. Nimeni altcineva nu există. El e cel ce mi-a facut cadou o lume. O lume întreagă, toată, doar pentru mine. Un cer cu lună și stele. El e cel care, doar de dragul meu, s-a coborât în ființă. Doar așa … ca să-mi satisfacă mie acest moft de a-l vedea cu ochii și de a-l pipăi cu degetele. Dar nu va sta prea mult. …”
Cătălina, aproape îngropată în frunze galbene, medita pe o bancă, în parc.
„Ești o femeie bună. El e bun. Veți fi fericiți împreună.” îi reveniră în conștiință aceste cuvinte. Ah, iubesc această stare de a fi în care e firesc să pronunți aceste cuvinte. Chiar și adresate … ei. Ea. Alta decât eu, Cătălina. Dar el o iubește. Iar eu îl iubesc pe el. Deci … Și eu o iubesc. E o inferența logică imuabilă.
Ea e altfel. Și se potrivesc ca doi gemeni pescăruși albaștri. La fel cum eu mă potrivesc cu cel pe care îl aștept. Cel care mi-a făcut această lume cadou. O lume cu un Cătălin în ea … și cu o Lorelai. Ca eu să învăț să iubesc lumea așa cum El o iubește. Și poate și Cătălin va învăța odată să iubească. Și Lorelai. Sunt oameni buni amândoi. Știu asta fiindcă El îi iubește. El nu ar putea iubi ce e rău. Vreau să fiu mai mult ca El. Vreau și eu să știu să trăiesc curat. Să nu las nici o urmă pe unde trec prin lume. Pentru asta trebuie să îmi amintesc mereu menirea mea: să Îl iubesc, să iubesc și să primesc darurile Celui ce mă iubește, adică lumea. E atât de simplu. E totul. Nimic altceva nu e relevant. Nimic altceva nu merită a fi menționat. Nici un alt cuvânt nu ar merita să existe în dicționar decât unul: iubire. Ah, am trăit până acum doar pentru acest cuvînt, să îl aud pe Cătălin rostindu-l. Adevărul: „O iubesc”.

~

Lorelai nu crede în iubire.
Nu credea. …
„Ești o femeie bună.”

20130730-130443.jpg

Lasă un răspuns

