Am fost ş-om fi

Pintea Viteazul

Nu mă supăra stăpâne, măi

Jianu să deşteaptă-n sânge-mi, măi

Mânios păşind căruntul, măi

Să cutremură pământul, măi.

 

Pe bătrâni, copii şi dascăli, hei

Tu, ciocoi, tu iar îi sucăli, măi

Le iei pâinea de la gură, măi

Munci le dai, alergătură, măi

 

Că năpârca-i la domnie

Limbi de şarpe mă îmbie

Fură roada de pe glie

Tot poporu’ ştie, ştie.

 

Măi creştine, măi române, măi

Haide să trezim străbunii, măi

Jianu, Pintea şi Novac

Să zdrobească a lor cap

Fiindcă parte toţi şi-au luat

Nu-i mai ţine a lor pat.

 

Voi, arhangheli ai dreptăţii, hei

Ridicaţi a voastre săbii, hei

Măturaţi-i pe ciocoi, măi

Ş-aruncaţi-i în văpăi.

 

Iubind Dumnezeu şi oameni

Strigă tare frate Ioane:

“Noi am fost şi om mai fi,

Domnul cu noi în vecii.”

Doamne viu, Măria-Ta

Vină Judecata Ta

Sfântă ziu-a libertăţii

Veşnic bucuria Vieţii.

Hei

Iancu Jianu
Baba Novac

Am încercat să scriu un cântec haiducesc căci inima mi-e mereu aprinsă pentru dreptatea lui Dumnezeu. Dar mai ales am vrut sa spun o rugăciune pentru poporul iubitor de Dumnezeu şi oameni, un psalm de aducere aminte de mila, bunătatea şi credincioşia lui Dumnezeu. Să aprind o făclie de speranţă în viaţa cea adevărată, Viaţa cu V mare.

M-am inspirat din balade populare haiduceşti, din alte cantece (în special „Strunga” formaţiei Phoenix, pe a cărei muzică am avut-o în minte, când am ales ritmul), şi din psalmii lui David.

Lasă un răspuns

