Cer şi pământ

Vreau să mă fac una cu albastrul cerului
Să mă înalţ în senin pînă când devin transparentă.
Să mă mişc cu aerul în toate direcţiile în acelaşi timp.
Apoi vreau să cad înspre pădure
Până jos de tot la rădăcina copacului
Să fiu mirosul pământului umed de frunze descompuse.
Apoi să mă ridic într-un fir de iarbă,
Să mă leagăn în vântul care mă iubeşte.

Să fiu vânt, apoi poate un nor călător
Care ia forma gândului tău
Şi se preface în mici sfere reci şi lucitoare
Care îţi cad pe frunte, pe buze şi pe umeri
Alunecând încet pe obrazul tău. ca lacrimi
Prăbuşindu-se, mai apoi, în oceanul visurilor tale.

Aş vrea să fiu oglinda lacului
În care lumina ochilor tăi îşi găseşte odihna
Aşteptând înfiorată paşii tăi pe mal
În asfinţituri amorţite în eternitate.

Permite-mi să fiu ceaşca ta de ceai înmiresmat
Să fiu haina ta şi cartea pe care o răsfoieşti într-o doară
Să fiu salcia cǎreia i-ai şoptit visele
Să fiu un curcubeu care îţi vesteşte apropierea împlinirii.

Vreau să fiu nisipul plajei care îţi îmbrăţişează glezna
Păstrând cu sfinţenie şi cu frică urma pasului tău
Până când un val rău mi-o smulge în adâncuri
Destrămând-o din neiubire.

Să fiu fierbinţeala soarelui de vară ce mistuie orice îndoială
Să fiu ritmul inimii tale în faţa providenţei
Să fiu cuvântul care îl eliberezi din fiinţa ta
Să fiu gândul tău care călătoreşte printre aştri.

Şi dacă într-o zi îţi vei dori să mă creezi
Aminteşte-ţi!  E simplu! Doar un pumn de pământ umed
Doi stropi de apă sau de albastru cer
Mireasma de ceai, haina de iarbă în culorile curcubeului
Câteva fire din nisipul fierbinte al mării
Peste care să sufli vântul cu norul gândului tău
Cuvântul …
Iar restul, este taina doar de Dumnezeu ştiută,
Apoi o aşteptare, … şi iata-mă, sunt!

Lasă un răspuns

